► Wat is je userid :

Je intranet userid is je gebruikersnummer dat je nodig hebt om in te loggen op alle centrale toepassingen van LUCA.
Het userid bestaat uit een letter (r- s of m- voor studenten), gevolgd door 7 cijfers, bv. r1234567. Dit unieke nummer blijft hetzelfde tijdens je hele loopbaan aan LUCA.
Studenten vinden het nummer terug op de achterkant van hun studentenkaart, bij 'Gebruiker'.

 

 

► Ik heb nog geen userid / ik weet mijn userid niet meer :

Als student vind je je userid terug op de achterkant van je studentenkaart, bij 'Gebruiker'. Heb je nog geen studentenkaart, neem dan contact op met de helpdesk via 02/250 11 11 tussen 9u-12u en 13u-16u of helpdesk@luca-arts.be.

 


► Fout in mijn naam.

Ziet u een fout in uw naam in uw e-mailadres, vraag dan aan uw studentenadministratie om dit te wijzigen in het administratief pakket.

 

► Roepnaam gebruiken.

Indien gewenst kan een roepnaam gebruikt worden voor je e-mail alias en in alle toepassingen die met de centrale login werken (KU Loket, Toledo,...)
Je kan een roepnaam ingeven tijdens je herinschrijving of via je studentendossier in KU Loket. Vul de naam ALLEEN in als je je officiële voornaam nooit in de dagelijkse omgang gebruikt. Vul als roepnaam GEEN ludieke namen in die je onder vrienden gebruikt, je e-mail dient immers ook voor correspondentie met administratief en onderwijzend personeel.


► Hoe kan ik mijn userid activeren?

Voor je de eerste keer kan inloggen op de toepassingen van LUCA, dient je account geactiveerd te worden. Dit doe je aan de hand van een afzonderlijke activatiecode. Deze activatiecode is geen wachtwoord, want ze kan enkel gebruikt worden om een initieel wachtwoord in te stellen.

  • Nieuwe studenten krijgen bij inschrijving een kraskaartje, met daarop de activatiecode.
  • Studenten die vorig jaar ingeschreven waren hebben op 12 september een mail gekregen met hun persoonlijke activatiecode.

De activatiecode kan gebruikt worden om een wachtwoord in te stellen via
http://activatie.luca-arts.be/



► Ik weet mijn gewijzigd wachtwoord of mijn activatiecode niet meer.

Ben je je wachtwoord vergeten, of is je wachtwoord vervallen omdat je het reeds meer dan 12 maanden niet gewijzigd hebt, dan heb je een nieuwe activatiecode nodig om je account te heractiveren. Je account heractiveren kan via deze link

Heb je bij het aanmaken van je wachtwoord een prive-e-mailadres en/of GSM-nummer opgegeven, dan kan je een nieuwe activatiecode laten opsturen naar je e-mailadres of je GSM via de activatiepagina's.

Heb je geen prive-e-mailadres of is er geen GSM-nummer opgegeven, dan kan je terecht bij de LUCA helpdesk.


► Kan ik mijn wachtwoord zelf wijzigen ?

Het is een goede gewoonte om geregeld een nieuw wachtwoord in gebruik te nemen.
Je wachtwoord veranderen kan via http://activatie.luca-arts.be/



► Waarom moet mijn wachtwoord zo ingewikkeld zijn ?

Je wachtwoord is je sleutel tot al je persoonlijke informatie, e-mail, studiegegevens, ... en moet dus een goede beveiliging bieden. Een eenvoudig wachtwoord is eenvoudig te kraken.



► Hoelang blijft mijn login en e-mailadres bruikbaar nadat ik uitgeschreven ben?

40 dagen na je uitschrijving zal je login gedeactiveerd worden.
Concreet wil dit voor oud-studenten zeggen dat ze vanaf dan geen toegang meer hebben tot de systemen van de Hogeschool met hun LUCA-login en dat hun e-mailbox zal verwijderd worden.
Wanneer je niet meer ingeschreven bent voor het nieuwe academiejaar zal je dus midden oktober geen toegang meer hebben.

Vragen? Neem contact op met de helpdesk op 02/250 11 11 tussen 9u-12u en 13u-16u of mail naar helpdesk@luca-arts.be.